Met z'n allen.....

26 mei 2018 - Sabac, Servië

Vandaag arriveerden de bijna laatste leden/landen in de loop v.d. dag. Dus voor diegenen, die er al waren, hadden veel vrije tijd om of wat geld om te wisselen en/of uit te geven. Zo ook heb ik dat gedaan. Daarnaast wat v.d. omgeving gezien met een groepje.
Om 19 uur moest men uitgedost in de officiële dresscode met steek of hoedje, resp. voor de man en vrouw klaarstaan. Onder muzikale begeleiding gingen we een stukje lopen om vervolgens een wijntje te proeven. Dit kon zijn: wit, rosé of rode wijn. Uiteindelijk ben ik gezwicht voor een rosé gemaakt van munt en framboos. Dit was een bijzondere combi en ERG lekker.
Daar werden we in een stampvolle bus naar onze bestemming voor het officiële begin: diner met muziek en folkloristische dansen. Tijdens de muzikale klanken konden de beentjes v.d. vloer. Henk, de president, heette ons welkom. Daarnaast werden we land voor land naar voren gehaald om daar een onderscheiding in ontvangst te nemen en er werd een groepsfoto gemaakt. Op sommige momenten werd er diverse foto's gemaakt, welke je kon kopen. Soms waren er meerdere gemaakt, dus je kon kiezen.
Rond 12 uur gingen de bussen weer terug naar het hotel.

1. Anita:
    27 mei 2018